BULETINUL INFORMAŢIILOR DE INTERES PUBLIC, COMUNICATE DIN OFICIU
A) Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea instituţiei publice:
• Constituția României
• Codul Civil;
• Codul de Procedură civilă;
• Codul Penal;
• Codul de Procedură Penală;
• OUG 57/2019 privind Codul Administrativ
• Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ;
• Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii constructiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor;
• Ordinul nr. 839/2009 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991;
• Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul;
• Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 10/2001;
• Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989;
• HG nr. 250/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare unitară a Legii 10/2001.
• Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului;
• Ordonanţa nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor;
• Legea nr. 7/1996 legea cadastrului şi a publicitatii imobiliare;
• OG nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor;
• Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
• HG nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001.
• Legea nr. 18/1991 a fondului funciar cu modificările și completările ulterioare;
• Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice;
• HG nr. 395/2016 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016;
• Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale;
• Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări si concesiunile de servicii;
• Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
• Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă;
• Convenția Europeană a Drepturilor Omului;
• Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997;
• Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente;
• Legea nr. 17/2014 privind unele masuri de reglementare a vanzarii-cumpararii terenurilior agricole situate în extravilan si de modificare a Legii nr. 268/2001;
• Legea nr. 153 din 28 iunie 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
• Legea nr. 383/2013 apiculturii;
• Legea 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol;
• Legea nr. 169/1997 pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
• Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale;
• Lega nr. 9/2025 privind bugetul de stat;
• Legea 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe
• Ordonanța nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare;
• Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați.
• Legea nr. 51/2006 serviciilor comunitare de utilități publice;
• HG nr. 343/2017 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora;
• Ordinul 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităților publice,
• Legea 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general
• OG 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață cu modificările și completările uletrioare;
• HG 843/1999 privind încadrarea pe tipuri a unităţilor de alimentaţie publică neincluse în structurile de primire turistice
• HG 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism
• Legea 550/2002 privind vânzarea spaţiilor comerciale proprietate privată a statului şi a celor de prestări de servicii, aflate în administrarea consiliilor judeţene sau a consiliilor locale, precum şi a celor aflate în patrimoniul regiilor autonome de interes local;
• OG 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale
• Lege 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor
• Legea 672/2002 privind auditul public intern;
• HG 890/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atribuţiile şi funcţionarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului şi modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum şi punerea în posesie a proprietarilor;
• Ordin 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației
• Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere;
• OUG 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură;
HCL - Aprobarea Statutului Orașului Săliște (99,2 KiB, 244 hits)
HCL - Aprobarea Statutului Orașului Săliște Anexa (2,6 MiB, 226 hits)
Dispozitie - Aprobarea Regulamentului Intern al Aparatului de Specialitate al Primarului Orasului Saliste (698,9 KiB, 218 hits)
HCL - Aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Local al Orașului Săliște (2,5 MiB, 193 hits)
HCL - Aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Aparatului de Specialitate al Primarului Orașului Săliște (2,0 MiB, 205 hits)
Dispozitie - Codului etic şi de integritate al funcţionarilor publici (756,1 KiB, 212 hits)
Dispozitie - Constituirea comisiei de inventariere a patrimoniului Orasului Saliste (506,5 KiB, 253 hits)
Dispozitie - Regulamentului intern propriu privind organizarea evidenţei , circuitul documentelor (369,7 KiB, 193 hits)
Dispozitie - Inființarea registrului special destinat înregistrării refuzului funcţionarilor publici şi al personalului contractual de a semna, contrasemna ori aviza actele administrative (76,7 KiB, 228 hits)
Registrul local al spatiilor verzi (9,2 MiB, 198 hits)
Registrul local al spatiilor verzi - harta (3,3 MiB, 235 hits)
B) Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al instituţiei publice:
Organigrama: HCL Săliște nr. 169/2024
Organigrama aparatului de specialitate al Primarului orașului Săliște (356,7 KiB, 36 hits)
HCL - Infiintarea Serviciului Voluntar pentru Situatii de Urgenta al Orașului Săliște (633,6 KiB, 246 hits)
Dispozitie - Constituirea comisiei de inventariere a patrimoniului Orasului Saliste (506,5 KiB, 253 hits)
Cariera / Anunturi scoase la concurs:
Modalitati legale de ocupare a posturilor vacante (28,5 KiB, 428 hits)
Anunturile pentru posturiel scoase la concurs se vor afisa la rubrica > Informare cetateni > Anunturi publice
Program de funcţionare:
Luni – Joi 8.00 – 16.30
Vineri 8.00 – 14.00
Program audienţe
Ziua | Ora | Functia | Nume si prenume |
Marti | 14:00 – 16:00 | Primar | Horaţiu Dumitru Răcuciu |
Joi | 16:00 – 18:00 | Viceprimar | Gândilă Petru |
Marti | 14:00 – 16:00 | Secretar | Luca Lucian |
C) Numele şi prenumele din conducerea instituţiei publice şi ale funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor publice:
Primar: Horațiu – Dumitru Răcuciu;
Viceprimar: Gândilă Petru
Secretar: Luca Lucian;
Responsabil difuzare informaţii publice: Iuga Adriana – Elise
Dispozitie - Desemnarea responsabilului cu accesul la informaţiile de interes public (46,9 KiB, 223 hits)
Dispozitie - Desemnarea persoanei responsabile să îndeplinească atribuţiile specifice pentru activitatea de soluţionare a petiţiilor (57,9 KiB, 189 hits)
D) Coordonatele de contact ale instituţiei publice:
Primăria Oraşului Săliște,
Săliște Strada Ștează, nr. 9, Judeţul Sibiu, C. P. 557225;
Telefon: 0269553572 şi 0269553512, Fax: 0269553363;
E-mail: primariasaliste@yahoo.com, Web: www.saliste-sibiu.ro
Ocolul Silvic – Valea Frumoasei Sălişte
Loc. Sălişte, Str. Băii nr. 1, Jud. SibiuRomânia
tel. 0742129757, fax 0269553127
e-mail : office@osvaleafrumoasei.ro
Liceul Tehnologic Ioan Lupas Sălişte,
Sălişte, str. Ioan Lupaş, nr.24
Telefon: + 4 0269553327
Fax: +4 0269553077
Email: grscsaliste@yahoo.com
SC SERVICII CL SĂLIŞTE SRL
Oraş Sălişte, str. Băii, nr. 3, judetul Sibiu
E-mail: serviciicl_saliste@yahoo.com
E) Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil:
Toate informatiile financiare le puteti gasiti publicate in cadrul rubricii Monitorul Oficial Local – Documente si informatii financiare
Programul anual al achizitiilor publice 2020 (244,2 KiB, 221 hits)
Anexa 2 - 2020 (727,7 KiB, 193 hits)
Programul anual al achizitiilor publice 2021 (286,4 KiB, 196 hits)
Anexa 2 - 2021 (1,1 MiB, 204 hits)
Programul anual al achizitiilor publice 2022 (284,4 KiB, 188 hits)
Anexa 2 - 2022 (702,3 KiB, 193 hits)
F) Programele şi strategiile proprii:
Strategia de dezvoltare durabilă a Oraşului Săliște
Strategia anuala de achizitie publica la nivelul Primariei Saliste - 2017 (509,8 KiB, 1.166 hits)
G) Lista cuprinzând documentele de interes public:
Lista informatii publice (1,4 MiB, 1.184 hits)
Inventarul bunurilor care apartin domeniului public ANEXA_52-HG_978-2002_actualizata_31.03.2020 (1,8 MiB, 203 hits)
Inventarul bunurilor care apartin domeniului public ANEXA_52-HG_978-2002_actualizata_31.12.2019 (1,8 MiB, 228 hits)
H) Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi gestionate:
– hotărâri adoptate de Consiliului Local al Oraşului Săliște;
– dispoziţii emise de primarul Oraşului Sălișt;
– autorizaţii de funcţionare;
– adeverinţe;
– acorduri;
– avize;
– autorizaţii de demolare;
– autorizaţii persoană fizică sau asociaţie familială;
– certificat de producător agricol
– certificat fiscal
– contracte de închiriere
– contracte de concesiune
– contracte privind achiziţiile publice
– documentaţii de licitaţie privind închirierile, concesionările şi achiziţiile publice
– documente privind proiectele de finanţare a investiţiilor publice
– rapoarte de specialitate, proiecte de hotărâri, hotărâri ale consiliului local
– documentaţii de amenajare a teritoriului şi urbanism – PUG, PUZ, PUD – planuri de amenajare
– autorizaţii de construire
– certificate de urbanism
– procese verbale de recepţie la terminarea lucrărilor
– avize privind racordurile la reţelele edilitare
– procese verbale de control propriu privind disciplina în construcţii şi protecţia mediului
– procese verbale de control încheiate de către instituţiile statului cu atribuţii în control şi îndrumare
– state de funcţii
– state de personal
– contracte de muncă pe durată nedeterminată şi determinată
– dosare de personal
– dosare profesionale
– planul de protecţie civilă
I) Modalităţile de contestare a deciziei instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate:
În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile publice, aceasta poate face plângere la secţia de contencios administrativ şi fiscal a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorităţii ori al instituţiei publice.
Model cerere acces informatii de interes public (30,0 KiB, 987 hits)
Reclamatie administrativa (50,5 KiB, 981 hits)
RAPOARTE ANUALE
Raport anual privind liberul acces la informatii de interes public 2021 (1,7 MiB, 249 hits)
Raport anual privind solutionarea petitiilor 2021 (818,3 KiB, 216 hits)
Raport de activitate privind starea economica, sociala si de mediu a UAT Saliste 2020 (10,7 MiB, 262 hits)
Raport de activitate privind starea economica, sociala si de mediu a UAT Saliste 2021 (15,0 MiB, 224 hits)